lördag 21 maj 2016

تصویب قطعنامه ۶۵۰ مجلس نمایندگان آمریکا برای برقراری امنیت و حفاظت مخالفان ایرانی

در پی بررسی و تصویب قطعنامه شماره 650 مجلس نمایندگان آمریکا درباره حفاظت و امنیت مجاهدان لیبرتی در اجلاس روز چهارشنبهکمیته امور خارجی، این کمیته اطلاعیه‌یی را درباره این جلسه صادر کرد.قطعنامه 650 که از حمایت یک گروه دو حزبی متشکل از 65تن از نمایندگان، شامل رؤسای کمیته‌ها و زیرکمیته‌های مجلس نمایندگان، از جمله اد رویس رئیس‌کمیته امور خارجی و الیوت انگل رئیس دموکراتها در این کمیته برخوردار است، در روز چهارشنبه اجلاس رسمی کمیته خارجی بررسی و باتفاق آرا نمایندگان از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه به‌تصویب رسید.در اطلاعیه کمیته امور خارجی در این رابطه، آمده است: «کمیته قطعنامه 650 مجلس نمایندگان را که توسط نماینده تد پو ارائه شده تصویب کرد؛ (این قطعنامه) برای برقراری امنیت و حفاظت مخالفان ایرانی است که در کمپ لیبرتی در عراق به‌سر می‌برند و در انتظار انتقال توسط کمیساریای عالی پناهندگی سازمان ملل‌متحد هستند و این‌که آنها مجاز باشند از سرمایه‌های خود برای استقرار مجددشان استفاده کنند.رئیس (اد) رویس طی سخنانی قبل از تصویب قطعنامه 650، گفت: «در اکتبر گذشته، (۲۴) تن از ساکنان در یک حمله موشکی به این کمپ کشته شدند. ما اطلاعاتی دریافت کردیم که رژیم ایران و نیروهای نیابتی آنها در عراق در حال ترتیب‌دادن حمله قریب‌الوقوعی علیه ساکنان این کمپ هستند. به‌همین دلیل قطعنامه آقای پو به دولت آمریکا و دولت عراق فراخوان می‌دهد تا دست به اقدام بزنند و حفاظت‌های لازم را برای ساکنان کمپ (لیبرتی) فراهم کنند و تضمین بدهند که به سرعت در خارج از عراق مستقر شوند، یعنی در مناطق امنی مانند آلبانی» .دفتر دموکراتها در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز با صدور یک اطلاعیه مطبوعاتی درباره تصویب قطعنامه 650، اعلام کرد:
نماینده الیوت انگل عضو ارشدکمیته امور خارجی، این سخنان را در اجلاس کمیته درباره قطعنامه‌یی که به (تأمین) امنیت و حفاظت مخالفان ایرانی ساکن در کمپ لیبرتی در عراق فراخوان می‌دهد، ایراد کرد.

(وی گفت) : «مایلم از آقایان تدپو و هیگینز تشکر کنم که پیرامون این قطعنامه کار کردند و مفتخرم که حامی مشترک آن باشم. مایلم به دوستانمان با جلیقه‌های زرد رنگ خود در جلسه کمیته امروز خوشآمد بگویم. باور کنید که ما در مورد کمپ لیبرتی بسیار نگرانیم و همه را مطلع می‌کنیم که از نزدیک مسائل را پیگیری می‌کنیم تا مطمئن شویم از آن افراد حفاظت شود. الحاقیه من به این قطعنامه تعهد آلبانی را جهت انتقال ساکنان کمپ لیبرتی مورد تأکید قرار می‌دهد. من طی تمامی سالیانی که در کنگره بوده‌ام، از نزدیک با دولت آلبانی کار کرده‌ام. این نشان‌دهنده روحیه و تعهد مردم آلبانی است.
این قطعنامه پیامی ارسال می‌کند که ما در کنار زنان و مردان کمپ لیبرتی ایستاده‌ایم و خواهان اقدامات سریع و معنی‌دار برای رسیدگی به آنها هستیم» .

پس از تصویب قطعنامه 650 و در پایان اجلاس کمیته امور خارجی، اد رویس رئیس این کمیته طی سخنانی در جمع اشرف‌نشانها، بر تعهد آمریکا نسبت به تأمین امنیت و حفاظت مجاهدان اشرفی در لیبرتی و اهمیت تصویب قطعنامه 650 باتفاق آراء نمایندگان هر دو حزب درکمیته خارجی تأکید کرد، و گفت:
 
 


اد رویس – رئیس‌کمیته امور خارجی
بسیار خوب، ما اکنون یک قطعنامه را این‌جا درکمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به‌تصویب رساندیم تا به موضوع آنهایی بپردازیم که در کمپ لیبرتی هستند و مکرراً مورد حمله قرار گرفته‌اند؛ در اکتبر (24) نفر دیگر به دست کسانی کشته شدند که به نیابت از رژیم ایران و سپاه پاسداران عمل می‌کنند. با این حمله کل تعداد افراد بی‌گناهی که به‌قتل رسیده‌اند به 140نفر رسید. علاوه بر اینها 7نفر دیگر هم ربوده شده‌اند. زمان آن گذشته است که آمریکا بایستد ضمن این‌که من این مقوله را وقتی در بغداد بودم با دولت وقت مطرح کردم؛ اکنون زمان آن است که آمریکا به‌طور کامل امنیت و حفاظت کسانی را که در کمپ لیبرتی باقی مانده‌اند تضمین کند.
قطعنامه‌یی که در این کمیته تصویب کردیم، برای کمک به انجام همین کار بوده است.
هدف من این است که هر چه سریعتر این‌را به (جلسه عمومی) مجلس نمایندگان ببرم و این قطعنامه را به‌تصویب برسانم؛ (قطعنامه‌یی) که پیامی قوی و یک پیام قوی دو حزبی می‌فرستد و رأی‌گیری در کمیته یکپارچه بود و تمامی 44 عضو کمیته خارجی مجلس نمایندگان از این قطعنامه حمایت کردند. حالا این قطعنامه به (جلسه عمومی) کنگره می‌رود و این پیام ما به شعبه اجرایی دولت است. بگذارید آنها را به امنیت و حفاظتی که نیاز دارند برسانیم. با تشکر.
هدف من فقط این نیست که این حامیان دو حزبی (قطعنامه) را داشته باشم، بلکه می‌خواهم (هر) 435 عضو مجلس به آن رأی بدهند

قاضی تد پو که ارائه‌دهنده قطعنامه 650 در مورد حفاظت و امنیت مجاهدان لیبرتی است، پس از تصویب این قطعنامه درکمیته امور خارجی، خطاب به اشرف‌نشانها، گفت:
 
 


قاضی تد پو - رئیس زیرکمیته تروریسممن تد پو عضو کنگره آمریکا از تگزاس هستم؛ به این‌جا آمده‌ام تا به شما بگویم که امید و نتایج در راهند. زیرا کمیته خارجی مجلس نمایندگان امروز یک‌صدا این موضع را اتخاذ کرد که دوستان آن انسانهای خوب ما در کمپ لیبرتی، آزادی آنها بالأخره فرا می‌رسد بخشی از قطعنامه ما این است که شما اموالتان را بگیرید. اموال شما به خودتان تعلق دارد و ملک دولت عراق نیست و یقیناً به حکومت ایران هم تعلق ندارد و اموال خودتان است متعلق به شماست.

در ایران هم شما و خانوادهتان دوستان و خانواده شما در ایران، توسط حکومت ایران به‌گروگان‌ گرفته‌ شده‌اند، حکومتی که شما و خانوادهتان را هم در ایران و هم در کمپ لیبرتی سرکوب می‌کند و لازم است حکومت ایران به‌خاطر رفتارش مورد حسابرسی قرار گیرد و امیدواریم به‌زودی مردم ایران مردم خوب ایران بتوانند به دولتی که می‌خواهند برسند، نه حکومتی که آخوندها خواهانش هستند.
بنابراین تبریک می‌گویم و از شما متشکرم. از شما به‌خاطر روحیهتان برای آزادی تشکر می‌کنم که نه تنها در کمپ لیبرتی خواهد درخشید می‌درخشد، بلکه به سایر مردم در سراسر جهان خواهد تابید هم می‌تابد که فقط می‌خواهند آزاد باشند و باید همین‌طور هم باشد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar