tisdag 24 maj 2016

پیشروی اپوزیسیون سوریه در داریا و تشکیل تیمهای داوطلب اورژانس در درعا

پیشروی اپوزیسیون سوریه در داریا

الجزیره گزارش داد: رزمندگان اپوزیسیون سوریه نقاطی که رژیم اسد در جنوب داریا در حومه دمشق تصرف کرده بودند، را باز پس گرفتند.

این منبع افزود: نیروهای اسد 7بار تلاش کردند که به اردوگاه حندرات نفوذ کنند… تا حلب را به محاصره خود درآورند، اما رزمندگان سوری، جلوی نفوذ آنها را گرفتند.

یکی از فرماندهان رزمندگان سوری به الجزیره گفت: «تمامی رزمندگان سوریه برای مقابله با عملیات نفوذ رژیم اسد، شرکت داشتند. وی افزود: رژیم اسد تلفات سنگین انسانی و مادی دریافت کرد و بیش از 50کشته و 200مجروح بر جای گذاشت» .

تشکیل تیمهای داوطلب اورژانس در استان درعا

استان درعا شاهد آموزش عمومی برای تولید امدادگر در هر منزل بود این ابتکارعمل تعدادی از جوانان برای نجات جان مصدومان و مجروحان و رساندن آنها به بیمارستانهاست.

ما مجموعه تخلیه و اورژانس هستیم این گروه به یک کار داوطلبانه اقدام کرد. شعار ما این است: با همدیگر در هر خانه‌ای امدادگر بسازیم

تا بتوانیم با حالات اورژانس که در طی انقلاب شاهد آن بودیم، برخورد کنیم.

ما در طی انقلاب بیش از 40 درصد از مصدومان و مجروحان را به‌دلیل عدم رسیدگیهای اولیه و عدم وجود این رسیدگیها، از دست دادیم. امداد اولیه در زمان مناسب به افراد مصدوم و مجروح نمی‌رسید. اغلب مغزهای کشور به خارج رفتند و ما با کمبود کادرهای مجرب مواجه هستیم. کادرهایی که در صحنه هستند توان کافی برای پوشش موارد اورژانس را ندارند. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم شبکه تخلیه و اورژانس را تأسیس کنیم تا بتوانیم به امدادگران آموزش دهیم که برای هر نوع عملیاتی در صحنه آمادگی داشته باشند و هر خانه‌ای خود یک امدادگر داشته باشد.

ما مشکلاتی داریم از جمله الآن فقط یک مربی و 10 کمک مربی داریم. ما نیاز به تجارب سازمانها و طرفهایی که از ما حمایت می‌کنند، داریم. از کمبود امکانات مادی رنج می‌بریم. سازمانهای مدنی مانند سوریه خانه ماست، با ما در این پروژه همراهی می‌کنند و از دوره‌های آموزشی حمایت می‌کنند. ما تلاش می‌کنیم حومه غربی و شرقی درعا را پوشش دهیم هر چند که الآن کافی نیست ما در چندین شهر استان مراکزی را برای آموزش تأسیس کردیم.

من حسین مصری مربی غریق نجات از سازمان اورژانس و تخلیه و پیشرفت هستم. با همدیگر برای هر خانه یک امدادگر تولید کنیم. این شعار ماست که ان‌شاءالله برای تحقق آن کار می‌کنیم. من به نوبه خودم به‌عنوان غریق نجات، در سال گذشته منطقه حوران بیش از 20 حالت غرق شدگی و فوت در آب داشت. الحمدلله ما امروز یک دوره آموزشی برگزار کردیم که 10 درصد از هنرجویان می‌توانند نجات غریق باشند. اما ما نیاز به ابزار و کمک نیاز داریم. طبعاً ما همه داوطلب هستیم.

یک مسئول: ما یک سازمان انسانی و بی‌طرف هستیم و به هیچ سمتی گرایش نداریم. هدف ما رسیدن به مصدوم است تا بتوانیم آنها را به بیمارستان برسانیم تا پزشکان به آنها خدمات درمانی را ارائه دهند. ان‌شاءالله ما به کارمان ادامه می‌دهیم و شعار در هر خانه یک امدادگر باید باشد را محقق می‌کنیم.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar