söndag 22 maj 2016

سلسله عملیات ارتش آزادی در شمال و جنوب سوریه

ارتش آزادی سوریه در شمال حلب نبرد علیه پاسداران رژیم ایران را همزمان با نبردها علیه داعش ادامه می‌دهد. در جریان نبردهای حندرات یک سرکرده بالای سپاه پاسداران به همراه چند پاسدار دیگر کشته شدند.

اتاق عملیات فتح حلب وابسته به ارتش آزادی سوریه اعلام کرد در جریان نبردهای اطراف کمپ حندرات در شمال حلب، یک سرکرده بالای سپاه پاسدران رژیم ایران به همراه شماری دیگر از پاسداران و نظامیان اسد را به قتل رسانده است. رزمندگان ارتش آزادی، دو اتاق عملیات تاکتیکی پاسداران در منطقه حندرات را در یک عملیات کیفی در هم کوبیدند.

این عملیات بعد از آن اجرا شد که رزمندگان به‌طور کامل این دو اتاق عملیات را زیر نظر گرفته و بطور کامل شناسایی کردند و به آن پی بردند که توسط سرکردگان پاسدران رژیم ایران هدایت می‌شوند. بعد از تکمیل شناسایی، رزمندگان اهداف را با توپهای غول پیکر فیل و موشکهای هدایت شونده در هم کوبیدند و هر دو اتاق عملیات دشمن را به‌طور کامل منهدم کردند.
علاوه بر این رزمندگان یک پایگاه موقت دشمن در تلت مضافه را هدف قرار دادند و تمامی پرسنل آن را به هلاکت رساندند..

در شهر حلب نیز درگیریهای شدیدی میان رزمندگان ارتش آزادی و نظامیان اسد در جبهه لیرمون درگرفت. نظامیان اسد در تلاش بودند که در این منطقه پیشروی کنند اما با سد رزمندگان مواجه شدند.
 


و اما در جبهه جنوبی سوریه، رزمندگان تیپهای فرقان وابسته به ارتش آزادی، اعلام کردند که بر پایگاههای جلویی نظامیان اسد در منطقه مثلث مرگ در حد فاصل میان حومه درعا و حومه قنیطره و حومه دمشق، مسلط شده‌اند.

گردانهای ارتش آزادی دست به حمله غافلگیرانه علیه مواضع نظامیان اسد در این منطقه زدند. رزمندگان این عملیات را تحت نام «کاهش فشار بر رزمندگان در شهرخان شیح در حومه غربی دمشق» انجام دادند.

منابعی در صحنه از تلفات جانی و خسارتهای تسلیحاتی فراوان تیپ 121 نظامیان اسد در شهرک کناکر و پایگاههای آنها در شهرک دیرالعدس و تل گرین که با آتش تهیه سنگین و فشرده گردانهای ارتش آزادی در هم کوبیده شدند، خبر دادند.

شروع عملیات گردانهای ارتش آزادی در جنوب سوریه
گردانهای ارتش آزادی در جنوب سوریه عملیاتی را تحت نام «یاری رساندن به اهالی معظمیه» شروع کردند.
بعد از آن‌که نظامیان اسد به‌طور مکرر آتش‌بس را نقض کردند، گردانهای فرقان وابسته به ارتش آزادی، اولین عملیات خود بعد از برقراری آتش‌بس را تحت عنوان «توفان بادها» برای یاری رساندن به اهالی داریا و معظمیه و خان شیخ، شروع کردند.

محمد زامل خبرنگار از گردانهای فرقان جزئیات بیشتری در این باره ارائه می‌دهد.

محمد زامل از گردانهای فرقان: هدف اصلی این عملیات، کاهش فشار بر شهرهای غوطه غربی مانند داریا و خان شیخ است که رژیم اسد تلاش می‌کند از چندین محور به آنها تهاجم کند. محور اصلی هم اتوبان سلام است. رزمندگان ان‌شاءالله این مناطق را آزاد می‌کنند.

ابو حسام فرمانده نظامی: چندین پایگاه در مثلث مرگ در پاسخ به تجاوزات اسد در دمشق، هدف قرار گرفت. تل گرین یک نقطه مهم برای کاهش فشار بر برادرانمان در داریا و معظمیه و خان شیخ است. هم‌چنان که همه حملات وحشیانه اسد علیه این شهرها را دیدند. تل گرین از این نظر هم مهم است که خط اولیه دفاع مستحکم نظامیان اسد از حومه دمشق و دمشق است. عملیات تهاجم شروع شده و به اذن خدا ما آن را ادامه می‌دهیم و با جدیت دنبال می‌کنیم.

این عملیات اولین نتایج خود را بارز کرد جایی که نظامیان اسد، عناصر خود را از جبهه خان شیخ به جبهه‌های مثلث مرگ عقب کشیدند.
 
 
تقویت جبهه شمالی رزمندگان سوریه
بعد از سخنرانی ریاض حجاب هماهنگ‌کننده هیأت عالی گفتگوکننده اپوزیسیون درباره سمت‌گیری جامعه بین‌المللی در راستای تسلیح رزمندگان با سلاحهای پیشرفته و مؤثر، 14 تشکل نظامی در حلب و ادلب و لاذقیه یک تشکیلات نظامی واحد تحت نام «جبهه شمالی» را اعلام کردند. این اقدام با الگوبرداری از جبهه جنوبی رزمندگان صورت گرفت.
تشکیل یک قدرت نظامی واحد توسط رزمندگان به امری ضروری و مبرم تبدیل شده است. به‌ویژه برای مقابله با بسیج نظامی رژیم اسد و پاسداران و شبه‌نظامیان رژیم ایران که برای تسلط بر شهر حلب و حومه آن تلاش می‌کنند. آیا این جبهه در شمال یک ضربه کشنده به رژیم اسد و رژیم ایران در شهر حلب خواهد بود؟
ریاض حجاب: من تأکید می‌کنم و اطمینان کامل دارم که به اذن خدا حلب سقوط نخواهد کرد ما باید در داخل سوریه کارهای خیلی زیادی انجام دهیم.
این سخنان ریاض حجاب در ابتدای ماه جاری میلادی بود که در جریان آن از تسلیح رزمندگان با سلاحهای پیشرفته و آماده‌سازیها برای تشکیل یک پیکره نظامی واحد برای مقابله با افزایش حملات نظامی رژیم اسد و شبه‌نظامیان رژیم ایران به‌منظور تسلط بر حلب، پرده برداشت.
این تشکیلات واحد به‌معنای ادغام کامل گردانهای انقلابی نیست بلکه برای رسیدن به یک ساختار و فرماندهی واحد با الگوی جبهه جنوبی در استانهای درعا و قنیطره و حومه غربی دمشق است.
سخنرانی جدید ریاض حجاب از سمت‌گیری جامعه بین‌المللی برای تسلیح رزمندگان با سلاحهای مؤثرتر و پیشرفته حکایت می‌کند.
این سخنان با گردهمایی 14 تشکل نظامی رزمنده که در حلب و ادلب و لاذقیه فعالیت می‌کنند، همزمان بود. این تشکیلات جدید با هدف آمادگی برای نبرد حلب ایجاد می‌شود.
بنا‌ به گفته منابع شرکت کننده در گردهمایی، تشکلهای رزمنده شرکت کننده که اغلب وابسته به ارتش آزادی هستند به شرح زیر است:
جبهه شام
تجمع استقم کما امرت
شاخه شمالی جیش الاسلام
جیش المجاهدین
لشکر شمالی
لشکر میانی
لشکر 16 پیاده نظام
لشکر یکم ساحلی
لشکر دوم ساحلی
تیپ صفوه
تیپ آزادی
تیپ عقابهای کوهستان
گردان اول
بنا‌ به گفته منابع مذبور، شرکت کنندگان به تشکیل یک کمیته مشترک رسیدند که بر فرمولها و دستورالعملهای نهایی و اساسنامه داخلی جبهه جدید مشرف است. این کمیته به زودی هیأت سیاسی و ستاد فرماندهی و نهاد مطبوعاتی واحد را مانند آنچه که در جبهه جنوبی وجود دارد، اعلام خواهد کرد.
 
تظاهرات مردمی در شهر معرت النعمان در حومه جنوبی استان ادلب
به گزارش سازمان ناظر حقوق‌بشر سوریه مستقر در لندن، جمعی از ساکنان شهر معرت النعمان در حومه جنوبی استان ادلب تظاهراتی برپا کردند و خواهان سرنگونی رژیم اسد شدند.
تظاهرات مردمی در این شهر از هفتاد روز پیش تا کنون ادامه داشته است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar