måndag 23 maj 2016

گزارش ویژه‌یی از شهر تحت محاصره داریای سوریه

گزارشی از شهر تحت محاصره داریا در سوریه و مصاحبه سیمای آزادی با یکی از فرماندهان گروه‌های رزمنده در این شهر:داریا در حومه جنوب غربی دمشق، شهری است که از 4سال پیش تحت محاصره رژیم اسد قرار دارد.
رسانه‌ها برآورد می‌کنند که تعداد ساکنان باقی‌مانده در این شهر به بیش از هشت هزار تن برسد.

نظامیان اسد به‌رغم این محاصره چند ساله، نتوانسته‌اند این منطقه را به‌طور کامل تحت کنترل خود درآورند. برخی از مردم در آستانه جان‌دادن بر اثر گرسنگی هستند.

بعد از چند ماه مذاکره، قرار بود، کاروان کمکهای غذایی ملل‌متحد و صلیب‌سرخ به داریا برود؛ اما رژیم اسد اجازه ورود غذا را نداد و در نهایت هفته گذشته، کاروانی که شامل مواد پزشکی بود نیز وارد شهر نشد.

یکی از فرماندهان تیپ شهدای اسلام وابسته به ارتش آزادی در شهر داریا در مصاحبه با سیمای آزادی، گفت:
سلام و درود خودم را به مردم آزاده و مقاوم ایران که در برابر استبداد آخوندی مقاومت و مبارزه می‌کنند تقدیم می‌کنم. رژیمی که مدت چهار سال است همراه با رژیم اسد شهر داریا را محاصره کرده است، اینها کسانی هستند که مردم سوریه را در سرتاسر کشور اذیت و آزار می‌کنند، از این‌جا از داریا بعد از این‌همه پایداری طولانی و بعد از وارد کردن تلفات سنگین به نیروهای اشغالگر (رژیم) ایران و نیروهای ستمگر اسد، اکنون ما تحت محاصره و گرسنه هستیم و با کمبود دارو و مواد غذایی مواجهیم. بعد از تماس با هیأت‌های ذیربط سازمان ملل برای ورود مواد غذایی، رژیم فقط با ورود کاروانهای الزامات پزشکی موافقت کرد و وقتی این کاروانها به پست بازرسی نزدیک شهر رسیدند، از ورود آنها جلوگیری شد و شروع به آتش‌باری روی آنها کردند که بلافاصله دو نفر شهید شدند. یک پدر و پسر، و امروز رژیم با کمک شبه‌نظامیان فرقه‌گرا که در کنارش می‌جنگند تلاش کرد از محور جنوبی، شهر داریا را مورد حمله قرار دهد، اما به یاری خدا این حمله را سد کردیم و خساراتهایی به آنها وارد شد و دو تانک تی 72 آنها منهدم شد. همچنین تلفات انسانی زیادی به آنها وارد شد. مردم داریا به‌رغم این‌همه سال محاصره و جنایت اسد و رژیم آخوندی، بر استمرار انقلاب تا پیروزی تأکید دارند؛ فرمانده گروه رزمنده این شهر در این رابطه به سیمای آزادی، می‌گوید:
هر چقدر هم که آتشباری و بمباران و گرسنگی‌دادنها شدت پیدا کند و هر چقدر هم زمان انقلاب طول بکشد، در این انقلاب برادرانی هستند که مخلص این انقلابند، مجاهدین و مبارزینی هستند فداکار برای این انقلاب که از زیر بار این مسئولیت انقلاب و خواسته‌های آن شانه خالی نخواهند کرد. به یاری خدا این مردم تا رسیدن به هدف و تحقق اهداف انقلاب به انقلاب خود ادامه خواهند داد و این آن چیزی است که همه آن‌را به چشم می‌بینند و پیروزی‌ها یکی پس از دیگری در همه‌جای سوریه محقق می‌شود.

اما در شهر داریا 4سال و نیم است که رژیم به آن حمله می‌کند تا وارد آن شود. داریا برای رژیم به یک عقده تبدیل شده، این شهر مدت 4سال است که تحت محاصره قرار دارد. اما به نبرد ادامه داده و به آن ادامه خواهد داد تا هدف مورد نظر را محقق کند که همانا نیل به آزادی و سرنگونی این ستمگر و جنایتکار و تمام شبه‌نظامیانی است که در کنار او می‌جنگند و به یاری خداوند بزرگ تمام این جنایتکاران و خائنینی که به کشور سوریه آمده‌اند تا کشور سوریه را اشغال کنند جنازه‌هایشان به کشورهایشان باز خواهد گشت.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar