måndag 30 maj 2016

وزیر خارجه عربستان: رژیم ایران با حمایت از تروریسم خود را منزوی کرده است

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان روز یکشنبه 9خرداد در یک کنفرانس مطبوعاتی با فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلستان در جده، دخالتهای رژیم ایران در منطقه را محکوم کرد و این رژیم را حامی تروریستی معرفی کرد.
وی در این کنفرانس مطبوعاتی از جمله گفت: «رژیم ایران با حمایت از تروریسم و آزمایش موشکهای بالستیکی خود را منزوی کرده است. رژیم ایران سلاح و هسته‌های تروریستی به عربستان و کشورهایشورای همکاری خلیج فارس اعزام می‌کند.

وزیر خارجه عربستان تأکید کرد: «رژیم ایران بایستی سیاستهای خود را تغییر دهد تا جامعه جهانی رفتار خود با آن را تغییر دهد. امیدواریم رژیم ایران به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد تا بتوانیم با آن همزیستی داشته باشیم. مهم این است که این رژیم به اصل حسن همجواری و عدم دخالت در کشورهای منطقه ملتزم باشد». 

عادل الجبیر تأکید کرد تلاش رژیم ایران برای قاچاق سلاح به یمن و بحرین ادامه دارد. همچنین حضور رژیم ایران در عراق و یا اعزام شبه‌نظامی به این کشور امری غیرقابل‌قبول است. مشکل عراق این است از سیاستهای فرقه‌یی که رژیم ایران آن را وارد کرده پیروی می‌کند. ما با وزیر خارجه انگلستان در مورد کمک به عراق برای مقابله با شبه‌نظامیان داعش صحبت کردیم.

وزیر خارجه عربستان در مورد لغو سفر حجاج ایرانی به عربستان گفت: عربستان مانع هیچ‌کس برای انجام فریضة حج نمی‌شود و این رژیم ایران است که خواهان ایجاد آشوب و هرج و مرج است. ما با بسیاری از خواسته‌های رژیم ایران موافقت کردیم اما آنها امضاء یادداشت تفاهم‌نامه را رد کردند. رژیم ایران خواهان حق تظاهرات در جریان حج بود. .

در این کنفرانس مطبوعاتی فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلستان گفت: «ما چشمان خود را به روی آزمایش موشکهای بالستیکی رژیم ایران نخواهیم بست. توافق اتمی با رژیم ایران به‌معنی نادیده گرفتن سایر اقدامات این رژیم در منطقه نیست» .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar