söndag 22 maj 2016

علمای پاکستان مسئولیت ایجاد موانع در مراسم حج ایرانیان را متوجه رژیم آخوندی دانستند

«شورای علمای پاکستان در کنفرانسی به‌ریاست شیخ طاهر محمود اشرفی و با حضور روسای تعدادی از انجمنهای اسلامی پاکستان در لاهور، رژیم ایران را مسئول برانگیختن اختلافات و ایجاد موانع در مراسم حج طی 30سال گذشته دانستند.

به گزارش تواصل آنها طی بیانیه‌یی گفتند: رژیم ایران این کار را از طریق راهپیمایی و کشیدن نعره‌های سیاسی برای ارعاب انسانهای بی‌گناه در مراسم حج انجام می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: «شیخ طاهر اشرفی در این کنفرانس توضیح داد رژیم ایران طی سالها، باعث مسائلی شده است که امنیت حجاج و زائران بیت الله الحرام را با مشکل مواجه کرده است. تنظیم زشت رژیم ایران در قبال حجاج از سه دهه پیش، با برگزاری تظاهراتی، شروع شده است.

وی افزود: علمای پاکستان رژیم ایران را فرا می‌خوانند که به ایجاد موانع در ترتیبات حج پایان دهد، و تلاش نکند که فریضه حج سیاسی شود، و به قوانین و دستگاههای کشور عربستان احترام بگذارند» .

بیشتر بخوانید:
پیشتر دولت سومالی روز شنبه اول خرداد 95 تلاشهای رژیم ایران را برای سیاسی کردن حج محکوم کرده بود. قبل از این نیز شورای نیز همکاری خلیج فارس تلاش‌های رژیم ایران برای سیاسی کردن حج را محکوم کرده بود. عبداللطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس هفته گذشته تصریح کرد کشورهای خلیج فارس، موضع رژیم ایران با هدف سیاسی کردن حج و مانع‌تراشی در مسیر توافق‌ نهایی به‌منظور سازماندهی حجاج ایرانی در ادای فریضه حج را محکوم می‌کنند.

علاوه بر این، عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ مفتی عربستان و رئیس هیأت عالی علماء و رئیس کمیته دائم بررسیهای علمی و فتواها، تنظیم رژیم ایران با حج به مدت سی سال را تنظیمی زشت توصیف کرد که باعث ایجاد حوادث و مسائلی در بیت الله الحرام شده است.

وی در مصاحبه با روزنامه عکاظ چاپ عربستان گفت: «اینها نهال نجس و دشمن بیت الله الحرام و پیامبر خدا صلی‌الله و علیه و سلم می‌باشند، ادعا می‌کنند که از حج منع شدند ولی دروغ می‌گویند، در حالیکه دولت عربستان آنها را از حج کردن منع نکرده است، بلکه آن را سازماندهی کرده است و قانونی ایجاد کرده است که تمام جهان اسلام با آن موافقت کرده و آن را امضاء کرده‌اند و نسبت به اکثر امور گذشت کردند» ..
به نوشته این منبع مفتی عربستان حوادث تأسف‌باری که رژیم ایران در آنها دست داشته را محکوم کرد و گفت: «چندین مسأله و حادثه در بیت الله الحرام انجام دادند و اشتباه و تجاوزهای کردند که بزرگترین آنها در سال 1366 بود که آن تظاهرات زشت را انجام دادند و امنیت انسانهای بی‌گناه را تهدید کردند که باعث منعشان شد و آن چیزی شد که آنها می‌خواستند» .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar