söndag 22 maj 2016

رئیس‌جمهور یمن: رژیم ایران به تخریب یمن ادامه می‌دهد

عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور یمن هشدار داد رژیم ایران با حمایت از شبه‌نظامیان حوثی و دامن زدن به فتنه‌های فرقه‌گرایانه، به تخریب یمن ادامه می‌دهد. وی رژیم ایران را از ادامه دخالت در یمن برحذر داشت.

در همین حال شبه‌نظامیان کودتاگر حوثی که از اوامر خود را از تهران می‌گیرند با کارشکنی در مذاکرات کویت، مانع از پیشرفت روند صلح می‌شوند

عبدالملک المخلافی وزیر خارجه و رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت قانونی یمن نیز گفت: برای پنجمین روز متوالی شرکت در گفتگوهای کویت را به تعلیق در آورده‌ایم. چرا که در انتظار تضمینهایی هستیم تا شبه‌نظامیان حوثی را وادار به اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت کند.

گزارشهای تکمیلی بیانگر این است که پس از 5روز تعلیق گفتگوهای صلح یمن در کویت به‌دلیل کارشکنیهای حوثی‌ها، روز یکشنبه 2خردادماه، هیأت دولت یمن از آغاز مجدد مذاکرات با ضمانت‌های بین‌المللی خبر داد.

موافقت دولت یمن برای از سرگیری مذاکرات پس از آن صورت می‌گیرد که عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری این کشور طی گفتگویی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد، که در حاشیه شانزدهمین کنفرانس انجام گرفت، ضمانتهایی از سوی سازمان ملل‌متحد به وی داده شد.

بان کی‌مون در گفتگویی که با رئیس‌جمهور یمن داشت به وی اطمینان داد که همه شرایط صلح یمن باید بر مبنای قطعنامه 2216 سازمان ملل‌متحد صورت بگیرد. در همین حال راجح بادی مسئول هیأت مذاکره‌کننده دولت یمن در کویت گفت که مذاکرات تا ساعتهایی دیگر مجدداً آغاز خواهد شد.

درگیری میان شبه‌نظامیان حوثی و نیروهای مقاومت مردمی در یمن

به گزارش تلویزیون العربیه1خرداد95 نقض آتش‌بس توسط شبه‌نظامیان حوثی در مناطق مختلف یمن ادامه دارد.

شبه‌نظامیان حوثی تهاجم وسیعی به منطقه نهم در شمال شرق صنعا انجام دادند که توسط ارتش ملی یمن خنثی شد. مناطق مسکونی شهر تعز نیز شاهد گلوله‌باران اماکن مسکونی بود که با پاسخ نیروهای مقاومت روبه‌رو شد.

علاوه بر این درگیریهای دیگری در استانهای مأرب و جوف میان شبه‌نظامیان و ارتش ملی یمن و مقاومت مردمی رخ داد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar